LEGO LOGOS – lekturowa przygoda z klockami
Zabawa w procesie dydaktycznym jest wykorzystywana w wielu metodach aktywizujących, a podczas lekcji języka polskiego można sięgnąć po plastikowe klocki jako atrakcyjny środek dydaktyczny. Tym razem uczniowie klas 5b i 5c pracowali metodą nauczania twórczego myślenia, a więc Lego Logos. Zajęcia, podczas których piątoklasiści analizowali i syntezowali treści, rozwijali kreatywność oraz kształcili umiejętność pracy zespołowej, pokazały, jak wyjątkowych konstruktorów mamy w naszej szkole. Uczniowie wykreowali zaś świat przedstawiony omawianej lektury pt. „Tajemniczy ogród” autorstwa F. H. Burnett. Dobrą znajomość treści czy zagadnień związanych z utworem połączyli z niezwykłą dbałością o każdy szczegół swoich konstrukcji. Budowali zatem miejsca związane z treścią powieści, a także odszukiwali w wizualizacjach to, co uwzględnili ich autorzy. Następnie młodzi twórcy konfrontowali swoją koncepcję z wypowiedziami rówieśników, co wywołało ciekawe dyskusje. Wykorzystany środek dydaktyczny przyczynił się do wyzwolenia wewnętrznej motywacji wśród uczniów. Każdy świetnie zinterpretował wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając przy tym swoją wyobraźnię, a twórcza frajda wpłynęła na aktywizację pracy zespołowej. Okazuje się, iż zabawa klockami może być całkiem serio…
I.S.