Kampania reklamowa lektur szkolnych.

Praca z lekturą to wielkie wyzwanie dla nauczyciela, gdyż czytanie lektur nie należy do ulubionych czynności uczniów. Nasuwa się pytanie: W jaki sposób zainteresować uczniów czytaniem? Jako szkoła próbujemy wielu pomysłów. „Pokaż co czytasz, a sięgnę po tę samą książkę”- pod takim hasłem zrealizowano zajęcia języka polskiego w klasie 8c. Uczniowie przeprowadzili kampanię szkolnych lektur, a głównym celem przedsięwzięcia było zachęcenie uczniów do sięgnięcia po (narzucone) książki do czytania. Okazuje się, że dla wielu uczniów istotna, a często najważniejsza jest opinia innych uczniów – często tych, którzy cieszą się uznaniem rówieśników, a kampania reklamowa lektury może przynieść wiele korzyści, zwłaszcza jak jest dość oryginalna, przemyślana i … zaskakuje młodego czytelnika. Stąd taka forma zajęć i próba zachęty do czytania lektur szkolnych. Tym razem uczniowie, reklamując książki, koncentrowali się na wydarzeniach ukazanych w utworach i przedstawiali powody, dla których warto sięgnąć po daną książkę. Dodatkowo muzyka wprowadzała wszystkich w odpowiedni nastrój. Była to kolejna forma przemycenia wiedzy do majowego egzaminu, jednak w nieco inny sposób. Mamy nadzieję, że warto! Miłym zaskoczeniem dla prowadzącej zajęcia – pani Iwony Smolińskiej były rekwizyty przygotowane z inicjatywy uczniów. Zachęcamy do galerii zdjęć.

I.S.