Alfabetyczne historie w projekcie „Polak ma essę!”
We współczesnym świecie wychowanie człowieka twórczego okazuje się koniecznością, a kreatywność staje się receptą na radzenie sobie z wszelkimi zmianami. Dlatego tak ważne jest angażowanie wszystkich zmysłów w procesach poznawczych czy inicjowanie zagadnień problemowych rozwijających nieszablonowe myślenie. Łamigłówki realizowane w ramach ogólnopolskiego projektu „Polak ma essę!” w pełni to potwierdzają. Tym razem uczniowie klasy 5b zmierzyli się z kolejnym zadaniem w związku z udziałem w projekcie. Piątoklasiści tworzyli historie z alfabetycznym zacięciem, których wyrazy zaczynały się od kolejnych liter alfabetu. Powstały w ten sposób krótkie opowieści z humorem i niezwykłymi postaciami. Uczniowie, pracując zespołowo, kształcili umiejętności krytycznego myślenia, uczyli się od siebie oraz świetnie się przy tym bawili. Przy okazji omawianego zagadnienia prowadząca zajęcia przybliżyła historię alfabetu, a także wybrane alfabety świata. Zakończeniem niecodziennej lekcji był quiz sprawdzający opanowaną wiedzę oraz wspólna gra z użyciem kart DIXIT polegająca na układaniu alfabetycznych historii z wylosowanych kart. Zabawa „zmusiła” uczniów do wytężenia ich niezwykle bogatej wyobraźni… i właśnie o to w tym wszystkim chodziło!
I.S.